Beste dashcam

Hier lees je wat de beste dashcam van dit moment is. In het onderzoek naar de beste dashcam kwamen we enkele verrassende modellen tegen. Voor de beste koop kies je de dashbcam met de beste beeldkwaliteit tegen een redelijke prijs. Is dit de beste dashcam voor jou? Lees verder en kom er snel achter welke is verkozen tot beste dashcam onder de €200 met het beste beeld. Oh, en bekijk ook direct onze tips voor het kopen van de beste dashcam voor jouw auto of motor dashboard.

Top 7

  1. Nextbase 522GW Dash Cam
  2. Nextbase 422GW Dash Cam
  3. Papago GoSafe S810
  4. Vantrue N2 Pro
  5. Garmin Dash Cam Mini
  6. Vantrue T2

Wham! Een auto-ongeluk kan in een oogwenk gebeuren. En hoe beangstigend dat ook is, het kan net zo pijnlijk zijn om de schuld te krijgen van een crash die niet jouw schuld is. Daarom kan een dashcam een cruciaal hulpmiddel zijn als het onverwachte gebeurt.

Na onderzoek van meer dan 250 modellen en het testen van ongeveer 40, hebben we geconstateerd dat de beste dashboard camera de Nextbase 522GW is. Het levert de scherpste video die we hebben gezien, is het gemakkelijkst te gebruiken en heeft handige functies die u niet krijgt met de meeste andere dashcams.

Onze keuze

Save Bookmark Icon Filled

Nextbase 522GW Dash Cam

De beste dashcam

De 1440p-resolutie van deze camera levert de scherpste video die we hebben gezien. De 522GW is ook zeer gemakkelijk te gebruiken en het is een van de weinige camera’s die na een crash noodhulp kunnen oproepen.

Koop opties

De Nextbase 522GW Dash Cam produceert een superscherp 1440p (of Quad HD) videobeeld waarmee we in onze tests duidelijk details konden zien die niet te ontcijferen waren met de meeste andere dashcams. Hiermee is het met stip de beste keuze voor de beste kwaliteit.

Het heldere, responsieve touchscreen van de 522GW gebruiken om door menu’s te navigeren en instellingen aan te passen, is veel eenvoudiger dan het spelen met de knoppen van andere modellen. Met de aangedreven magnetische houder is het apparaat eenvoudig aan en uit te klikken, zonder met een snoer te hoeven rommelen.

De Nextbase-telefoon-app is beter dan die van concurrenten, en naast GPS, Bluetooth en wifi biedt de 522GW u een polarisatiefilter om vervelende reflecties te minimaliseren. De camera kan worden geïntegreerd met de Alexa digitale assistent van Amazon en een nieuwe Emergency SOS-functie roept automatisch noodhulp op na een crash.

De 522GW kan ook worden gekoppeld met drie verschillende achternokken, waardoor u meer veelzijdigheid hebt. Ja, het is duurder dan veel concurrerende modellen, maar het biedt de beste dash-cam-ervaring van elk model dat we hebben getest, en hiermee de beste dashcam uit de test.

Tweede plaats

Save Bookmark Icon Filled

Nextbase 422GW Dash Cam

Een kleinere versie van onze topkeuze

De 422GW is vergelijkbaar met de 522GW in videokwaliteit, maar is iets kleiner en meestal goedkoper. Het komt niet met een polarisatiefilter (maar u kunt er een toevoegen).

Koop opties

Als u de 522GW niet kunt krijgen, of gewoon een iets kleiner model wilt, raden we de Nextbase 422GW aan. Het geeft je hetzelfde uitstekende videobeeld en de meeste van dezelfde functies, maar het is compacter, met een kleiner touchscreen-display (2,5 versus 3 inch). Het kost meestal ook minder, en het mist alleen het polarisatiefilter (hoewel je een optionele kunt toevoegen).

Ook goed

Save Bookmark Icon Filled

Papago GoSafe S810

Beste betaalbare dual-cam model

Naast een camera aan de voorkant heeft de S810 een camera aan de achterkant die incidenten achter uw voertuig registreert, maar de beeldkwaliteit is niet zo goed als bij onze picks met één camera.

Koop opties

Als u zowel achter als achter uw voertuig incidenten wilt opnemen, raden we u aan een dual-cam-model te gebruiken, inclusief een tweede camera die op de achterruit is gemonteerd. Het beste algemene pakket zou zijn om de optionele achteruitrijcamera van Nextbase toe te voegen aan de 522 GW of de 422 GW, maar die combo’s kunnen prijzig worden.

Voor ongeveer de helft van de prijs, of minder, kun je de Papago GoSafe S810 krijgen. De camera aan de voorkant is verrassend scherp voor een 1080p-model en het videobeeld heeft een goede kleur en contrast, evenals een behoorlijk dynamisch bereik ’s nachts.

Zoals bij de meeste modellen met dubbele camera, is de beeldkwaliteit van de achteruitrijcamera niet zo goed als die van de camera aan de voorkant – het is minder scherp, met saaier kleuren en meer contrast.

Ook goed

Save Bookmark Icon Filled

Vantrue N2 Pro

Het beste voor het opnemen van een auto-interieur

De twee camera’s van de N2 Pro registreren zowel de weg voor ons als het interieur van de auto. De passagierscamera heeft een betere nachtelijke helderheid dan vergelijkbare modellen die we hebben getest.

Koop opties

Als u het interieur van uw auto wilt opnemen terwijl u rijdt, raden we de Vantrue N2 Pro aan, die een camera heeft die het beeld voor de auto registreert en een andere die naar het interieur kijkt, een handige opstelling voor ride-for- chauffeurs inhuren die hun passagiers willen documenteren.

De camera aan de voorkant – opname in 1080p-resolutie – biedt een goede algehele beeldkwaliteit, hoewel deze niet zo scherp is als die van onze single-cam picks. En met de naar achteren gerichte camera kunt u alle passagiers zien, zelfs in totale duisternis.

Ook goed

Save Bookmark Icon Filled

Garmin Dash Cam Mini

Als je een dashcam wilt die mensen niet zullen opvallen

Garmin’s Mini is een van de kleinste en meest discrete modellen die we hebben getest, maar het ontbreken van een display betekent dat u de smartphone-app van Garmin moet gebruiken om video te bekijken en instellingen aan te passen.

Koop opties

Als u de voorkeur geeft aan een dashcam die mensen waarschijnlijk niet zullen opmerken, raden we de Garmin Dash Cam Mini aan, een van de kleinste en meest discrete modellen die we hebben getest. Ongeveer zo groot als een sleutelhanger, verdwijnt de Mini vrijwel op de voorruit.

Toch biedt het een verrassend goede videokwaliteit voor een 1080p-model en is het gemakkelijk om de zelfklevende houder aan en uit te zetten. Omdat de Mini slechts twee fysieke knoppen en geen weergave heeft, moet u de smartphone-app van Garmin gebruiken om video te bekijken, instellingen aan te passen en zelfs gewoon om de camera goed te richten.

Ook goed

Save Bookmark Icon Filled

Vantrue T2

Het beste voor extreme temperaturen

De T2 gebruikt een condensator in plaats van een lithiumbatterij om het breedste bedrijfstemperatuurbereik te bieden van elk betaalbaar model dat we hebben getest. Maar de T2 is niet zo scherp of gemakkelijk te gebruiken als de beste concurrenten.

Koop opties

We hebben geen warmtegerelateerde problemen gehad met een aantal Nextbase-modellen die we tijdens verschillende zinderende zomermaanden in Zuid-Californië en New York hebben gebruikt. Maar als u een extra verzekering voor warme en koude omstandigheden wilt, raden we de Vantrue T2 aan.

In plaats van een lithiumbatterij (gebruikt in de meeste dashcams), gebruikt de T2 een condensatorvoeding, die beter bestand is tegen extreme temperaturen. Dit geeft de T2 het breedste bereik van de bedrijfstemperatuur (-4 tot 158 graden Fahrenheit) van elk betaalbaar model dat we hebben getest.

De Blackvue DR900S-1CH 4K biedt hetzelfde temperatuurbereik en een betere videokwaliteit, maar kost ongeveer twee keer zoveel. De T2 heeft ook een geavanceerder parkeermodussysteem dan de meeste modellen, voor het opnemen van incidenten die optreden wanneer de auto staat geparkeerd.

Maar de 1080p-video van dit model is niet zo scherp als die van de Nextbase 522GW of de 422GW, en de T2 is niet zo gemakkelijk te gebruiken.

Rick, die onze nieuwste tests heeft uitgevoerd, is de editor van Bestekiezen.nl voor auto’s en was eerder de automotive-editor en de senior functie-editor voor een motorblad.

Hij test en schrijft al 25 jaar over auto-elektronica en accessoires. Om het juridische perspectief op dash cams te krijgen, interviewde hij Ben, een letselschadeadvocaat en managing partner.

Molly, die een eerdere update voor deze gids schreef, heeft geschreven over consumentenelektronica en software voor populaire gadget websites, en was een senior editor bij een website met recensies.

Als je routinematige rit ooit een levensveranderende gebeurtenis wordt, zul je waarschijnlijk een dashboardcamera waarderen om te laten zien wat er is gebeurd.

Dit continu vast te leggen, op de voorruit gemonteerde apparaat kan een ongeval waarbij u betrokken bent documenteren en u voorzien van bewijsmateriaal om te delen met een advocaat, een verzekeringsmaatschappij of wetshandhavingsinstantie, zodat u kunt bewijzen dat iets niet (in het ideale geval) uw schuld was zodat je kunt hopen dat iedereen je woord er voor neemt.

Een goed voorbeeld: een stafmedewerker van de Bestekiezen.nl kon zijn dashcam-opnamen gebruiken om te bewijzen dat hij geen fout begaf nadat hij achteraan in een parkeergarage zat.

Hoewel de naar voren gerichte camera het voertuig achterin niet kon opnemen terwijl hij daadwerkelijk zijn auto raakte, zei hij dat “het aantoonde dat ik op de juiste manier reed en het geluid vastlegde, schok van de botsing, en de reacties van mij en mijn vriendin.”

Bovendien kan een dashboardcamera andere bestuurders helpen die objectief ooggetuige-bewijs nodig hebben na een ongeval, een incident met een aanrijding en een woedeaanval.

U kunt het gebruiken om onveilige rijomstandigheden op te nemen of om het rijgedrag van iemand anders te volgen, zoals een jonge, onervaren bestuurder of een oudere senior (uiteraard met hun toestemming). En een dashcam kan ook handig zijn als u een grappige scène, een gedenkwaardig reismoment, een prachtig uitzicht of ongewone gebeurtenissen wilt vastleggen en delen – zoals strekkende meteoren.

“Er zijn duizenden mensen die elk jaar gewond raken en gedood worden door chauffeurs”, zegt Ben, een advocaat die we hebben geïnterviewd. “Als die geslagen slachtoffers een dashcam in hun auto hadden, zou de video misschien het tagnummer opnemen van het voertuig dat hen raakte, en dan zou dat de politie naar de slechteriken leiden.”

Maar er zijn potentiële nadelen, merkte Ben op. “Niet alleen zal een dashcam de fouten van andere mensen documenteren, maar het gaat ook de jouwe documenteren.” Of je nu denkt dat je de schuld hebt, zei Ben, je moet de beelden eerst aan je advocaat laten zien. “Laat de advocaat bepalen of de beelden wel of niet gunstig zijn voor [uw] zaak, en laat de advocaat u adviseren over wat u met de beelden moet doen.”

Ten slotte zijn er enkele praktische overwegingen. Leer hoe u een dashboardcamera instelt en begin na te denken over hoe u een dashboardcamera in uw eigen auto zou aansluiten (zorg ervoor dat u voldoende voeding hebt) voordat u besluit dat u er een wilt.

Bijna alle dashcams nemen video op een verwijderbare microSD-kaart op, en velen komen niet met een, dus dit kan een afzonderlijke aankoop zijn. Een goede microSD-kaart (zoals degene die we aanbevelen) kost bij dit schrijven ongeveer € 20 of minder.

Je moet ook bevestigen dat je legaal een dashboardcamera op je voorruit kunt plaatsen waar je woont, en de regels van je staat voor het opnemen van audiogesprekken moet leren.

Voordat we kozen welke dashcams we moesten testen, hebben we uren besteed aan het onderzoeken van de specificaties en functies van ongeveer 250 modellen, en we lazen recensies van TechRadar, Digital Trends, BlackBoxMyCar, T3, Autoblog en PCMag (veel van hen waren weinig praktische ervaring) ).

We hebben beoordelingen en beoordelingen van eigenaren gecontroleerd, enkele rijwetten en verzekeringsclaims doorgenomen en urenlang camerabeelden van mensen bekeken.

De meeste dash cams werken op een vergelijkbare manier. Ze nemen op op een microSD-kaart en gebruiken lusopname, zodat de oudste video wordt overschreven door de nieuwste.

Ze hebben ingebouwde G-sensoren (of versnellingsmeters), die een impact detecteren, en als er een crash optreedt, zal het apparaat automatisch voorkomen dat die beelden worden overschreven.

Doorgaans kunt u beeldmateriaal ook handmatig opslaan door op een knop te drukken of een spraakopdracht te geven. U kunt beeldmateriaal bekijken op het display van het apparaat, op een smartphone-app of op een apparaat dat een microSD-kaart kan lezen. Dashcams kunnen ook audio opnemen, als je wilt, en met de meeste modellen kun je een foto maken.

De prijs van een model is geen trefzekere maat voor de kwaliteit, maar we hebben geconstateerd dat de goedkoopste dashboardcams (meestal die onder de € 100) in dat opzicht niet kunnen concurreren met duurdere. We zijn terughoudend om de goedkopere aan te bevelen, omdat we denken dat ze je misschien teleurstellen als je echt een video-opname van hoge kwaliteit nodig hebt.

Hoewel we ook rekening houden met de eigenaarsbeoordelingen van een model, hebben we vastgesteld dat dit niet iets is waarop u kunt vertrouwen. Een groot aantal dashcams met een hoge score op Amazon krijgen bijvoorbeeld lage cijfers – zoals een D of een F – op Fakespot. Dit heeft geen invloed op de kwaliteit van de dashcam, alleen op hoe betrouwbaar de rating is.

Afgezien van deze standaardoverwegingen hebben we ook gezocht naar modellen met de volgende functies.

Beeldkwaliteit: de video van een dashboardcamera – of deze nu in lichte of donkere omstandigheden is vastgelegd – moet scherp en duidelijk genoeg zijn zodat u, een advocaat, uw verzekeringsmaatschappij of een lid van de politie kentekenplaten kunt lezen en andere details duidelijk kunt zien.

We neigen naar het testen van de nieuwste modellen met een hogere resolutie, met een resolutie van 1296p of hoger, omdat ze vaak opmerkelijk scherper zijn dan 1080p-modellen. We zouden geen dashboardcamera overwegen die slechts een resolutie van 720p heeft.

Bedieningselementen: we zochten naar modellen met duidelijk gelabelde, gemakkelijk bereikbare bedieningselementen (vooral de knop voor video-vergrendeling). We gaven ook de voorkeur aan modellen met knoppen die we konden identificeren in de donkere, intuïtieve menu’s en een functionele bijbehorende app. Modellen met touchscreens zijn meestal het gemakkelijkst te gebruiken.

Bevestigingssysteem: we zochten naar bevestigingen die de camera stevig vasthielden, maar ons toch gemakkelijk konden richten en gemakkelijk verwijderen. We hebben vastgesteld dat magnetische houders het gemakkelijkst te gebruiken zijn.

Bevestigingen die met zelfklevende kussens aan de voorruit worden bevestigd, zijn vaak compacter en zeer veilig, maar ze kunnen moeilijk te verwijderen zijn voor herpositionering of omwisseling tussen voertuigen. Zuignapbevestigingen werken daar goed voor. Veel modellen bieden u de keuze tussen montagetypen.

Display: de meeste dashcams hebben een display van 1½ tot 3½ inch diagonaal gemeten; beeldschermen van minimaal 2 inch maken het eenvoudiger voor u om instellingen direct aan te passen en beelden te bekijken. Modellen zonder display vereisen een telefoon of computer om videobeelden te bekijken en de camera in te stellen – over het algemeen niet onze voorkeur.

Grootte: kleinere dashcams zijn discreet, maar grotere kunnen gemakkelijker te gebruiken zijn vanwege hun grotere schermen en knoppen. We hebben geconstateerd dat dashcams van gemiddelde grootte een goede balans bieden.

Gezichtsveld (FOV): we gaven de voorkeur aan modellen met een FOV in het bereik van 140 tot 160 graden – breed genoeg om een ​​snelweg met meerdere rijstroken of een groot kruispunt op te nemen zonder een groothoekeffect te creëren waardoor auto’s voorop verder kijken en details moeilijker te zien.

Wi-Fi en smartphone-app: we houden van een geïntegreerd wifi-netwerk omdat de dashcam hiermee verbinding kan maken met een compatibele smartphone-app, waarmee u video kunt bekijken, downloaden of delen. De beste apps hebben ook een kaart die de locatie, snelheid en andere details van de auto toont.

GPS-ontvanger: met een GPS-ontvanger kan een dashboardcamera de locatie van een auto, de reisgeschiedenis en de snelheid en reisrichting registreren – allemaal waardevolle informatie om erachter te komen hoe een incident plaatsvond.

Bij de beste modellen is de ontvanger in de houder geïntegreerd, in plaats van een afzonderlijk plug-in-apparaat nodig te hebben. (De GPS-ontvanger van een dashcam biedt geen turn-by-turn aanwijzingen; je zou daarvoor een smartphone-mapping app of een speciale GPS-navigator voor de auto kunnen gebruiken.)

Dubbele nokken: om video op te nemen van wat er achter (of binnen) uw voertuig en voorin zit, bevat een model met dubbele camera een tweede camera: een kleine, afzonderlijke camera die u op de achterruit van de auto bevestigt of een tweede lens die wijst naar de cabine en de passagiers. We verwerpen elk van de laatste modellen die geen video kunnen vastleggen in een donker interieur.

Parkeerbewaking: de meeste dashcams bieden een parkeermodus (die impacts of bewegingen rond uw geparkeerde auto registreert), maar ze worden meestal beperkt door het gezichtsveld of de stroomvoorziening van het apparaat.

Om stroom te leveren wanneer de auto is uitgeschakeld, moet een dashboardcamera meestal worden aangesloten op de zekeringenkast van de auto, worden aangesloten op een externe batterij of worden aangesloten op de OBD-II-diagnosepoort van het voertuig.

Bestuurdershulpfuncties: elementaire bestuurdersassistentie en veiligheidswaarschuwingen kunnen voorwaartse botsingswaarschuwingen omvatten, die een waarschuwing afgeven als u te nauwlettend volgt; rijstrookwaarschuwingen, die u laten weten of uw auto een rijstrookmarkering op de weg kruist; en andere functies zoals stopbordherkenning, herinneringen om uw koplampen in te schakelen en herinneringen aan vermoeidheid van de bestuurder.

Condensatorvoeding: voor stroomvoorziening gebruiken sommige dashcams een condensator (in plaats van een lithium-ionbatterij), die extreme temperaturen beter aankan. Hoewel we nog geen temperatuurgerelateerde problemen hebben gehad met onze picks op basis van lithium-ionen – zelfs tijdens hittegolven in de zomer in Zuid-Californië – op verzoek van lezers, hebben we een pick met een condensator toegevoegd.

Klantenservice: we willen dat onze lezers zo nodig gemakkelijk contact kunnen opnemen met de fabrikant van een dashboardcamera, dus we hebben meestal geen modellen getest van bedrijven die geen Amerikaans adres of telefoonnummer opgeven.

Dat gezegd hebbende, hebben sommige lezers ons laten weten dat ze, ondanks het ontbreken van deze informatie, goede klantenservice hebben ontvangen van ervaren dash-cam-merken als Viofo en Street Guardian.

Bij het instellen van elke dashcam hebben we eerst de lay-out van de bedieningselementen, de grootte en locatie van de knoppen geëvalueerd en hoe gemakkelijk het was om door de menu’s te navigeren.

We hebben de helderheid en helderheid van het scherm gecontroleerd, het verbonden met de app (indien van toepassing), en veelvoorkomende taken uitgevoerd, en we hebben aantekeningen gemaakt over de bouwkwaliteit en het algehele ontwerp van de camera.

Vervolgens hebben we de dashboardnokken in een testauto opgesteld, geëvalueerd hoe gemakkelijk het was om de steunen aan de voorruit te bevestigen, de dashboardnokken aan hun steunen te bevestigen, het doel van de camera’s aan te passen en ze vervolgens te verwijderen. We testten de camera’s in fel zonlicht en ’s nachts, en op snelwegen en voorsteden, waardoor we uren rijtijd hadden.

Om ervoor te zorgen dat we de dashboardcams nauwkeurig met elkaar konden vergelijken, reden we dezelfde routes, die we kozen voor de hoeveelheid details die de camera’s konden vastleggen.

Daarna hebben we nog vele uren besteed aan het afspelen van videobeelden op een computer, zodat we details en de algehele beeldkwaliteit konden onderzoeken en vergelijken. Op basis van dit alles hebben we uiteindelijk onze keuzes gemaakt.

Onze keuze

Save Bookmark Icon Filled

Nextbase 522GW Dash Cam

De beste dashcam

De 1440p-resolutie van deze camera levert de scherpste video die we hebben gezien. De 522GW is ook zeer gemakkelijk te gebruiken en het is een van de weinige camera’s die na een crash noodhulp kunnen oproepen.

Koop opties

Over het algemeen levert de Nextbase 522GW meer van de dingen waarnaar we op zoek zijn in een dashcam dan enig ander model dat we hebben getest. Het leverde de scherpste, duidelijkste video die we hebben gezien, zelfs in vergelijking met duurdere modellen.

Het is het gemakkelijkst te gebruiken, dankzij een aantal handige functies die de meeste andere modellen missen. Elk van de drie verschillende achteruitrijcamera’s kan worden gekoppeld aan de 522GW, waardoor deze camera meer veelzijdigheid heeft dan de modellen van andere merken.

En de 522GW bevat een nieuwe Emergency SOS-functie, die het noodpersoneel automatisch kan waarschuwen na een crash.

De 522GW neemt op met een resolutie van 1440p, met een goed gezichtsveld van 140 graden. In onze tests waren de kentekenplaten en details van auto’s voor ons scherper en duidelijker dan wat we zagen bij het gebruik van andere dashboardcamera’s.

En toen we door de hoofdstraat van een nabijgelegen stad reden, konden we met de 522GW gemakkelijk de kentekens lezen van geparkeerde auto’s en zelfs auto’s die in de tegenovergestelde rijbaan reden.

Die details waren minder duidelijk bij andere goed presterende modellen, en ze waren niet te ontcijferen met de meeste andere dashcams. Dit alles betekent dat de 522GW waarschijnlijk meer details vastlegt die u nodig hebt als zich een onverwacht incident voordoet.

Bovendien heeft de video van de 522GW heldere kleuren en gelijkmatig uitgebalanceerde tonen en past de camera zich snel aan wanneer u van felle zon naar schaduw rijdt of omgekeerd.

De nachtvideo van deze camera, een zwak punt met veel camera’s, is ook indrukwekkend. We zagen goede schaduwdetail en minimale verblinding en kentekenplaten waren zeer leesbaar, dus het was over het algemeen gemakkelijk om te zien wat er gebeurde.

Hoewel de meeste dashcams alleen kleine fysieke knoppen hebben voor het navigeren door menu’s en het aanpassen van instellingen, heeft de 522GW een relatief groot, 3-inch touchscreen dat helder, helder en responsief is, zodat toegang tot deze functies sneller en intuïtiever is.

En de 522GW maakt het gemakkelijk om video te bekijken zonder een telefoon-app of computer te gebruiken. Een omgevingslichtsensor dimt het scherm automatisch bij weinig licht – een leuke touch die we niet in andere modellen vonden.

Er is ook een enkele, gemakkelijk bereikbare knop onder het scherm, zodat u een video handmatig kunt vergrendelen om te voorkomen dat deze wordt overschreven. U kunt ook een foto maken door op het touchscreen te tikken.

Een GPS-sensor is geïntegreerd in de houder (dit is een aparte add-on voor veel dashcams) en de 522GW bevat Bluetooth en Wi-Fi voor verbinding met een compatibele telefoon-app. Dit is ook een van de weinige dashcams die we hebben getest met een polarisatiefilter, dat helpt vervelende reflecties op de voorruit te minimaliseren.

De zorgvuldig ontworpen magnetische houder van de 522GW is een ander hoogtepunt. Omdat het snoer rechtstreeks in de houder kan worden gestoken, kunt u de dashboardcamera eenvoudig vastklikken en eraf trekken zonder met het snoer te hoeven knoeien, wat u bij de meeste modellen moet doen.

Dit maakt de 522GW zeer gemakkelijk mee te nemen en opnieuw te installeren wanneer dat nodig is. Dit model biedt u ook de mogelijkheid om een ​​lijm- of zuignap te gebruiken; de lijm is compacter, maar de zuignap hield stevig vast tijdens onze lente- en zomertests.

De 522GW maakt verbinding met de telefoon-app van Nextbase (beschikbaar in zowel de App Store als Google Play) via een intern wifi-netwerk, zodat u een liveweergave en opgenomen video’s kunt bekijken, video naar een telefoon kunt downloaden of instellingen kunt aanpassen.

Terwijl u video afspeelt, toont het programma u een kaart met de locatie van de auto, evenals de snelheid van het voertuig (realtime, gemiddelde en maximum voor dat videosegment), GPS-coördinaten, rijrichting en zelfs de G van het toestel -sensoraflezingen, die kunnen helpen aantonen hoe krachtig een crash is en het exacte moment aangeven waarop deze plaatsvond.

Een nieuwe AutoSync-functie verzendt na een incident ook automatisch videobestanden naar de smartphone van een bestuurder. Geen enkele andere dash-cam-app biedt zoveel verschillende tools.

Een Emergency SOS-functie is een nieuwe verbonden functie; Als een crash wordt gedetecteerd en de telefoon stil blijft staan of niet wordt beantwoord, zal de 522GW de hulpdiensten automatisch op de hoogte stellen (via Northern911) en ze doorverwijzen naar de GPS-coördinaten van de auto.

U kunt ook beperkte persoonlijke en medische informatie in de app invoeren en deze wordt automatisch naar de hulpdiensten gestuurd om hen te helpen voorbereiden.

De 522GW geeft je ook toegang tot de Alexa digitale assistent van Amazon, zolang je de Alexa-app op je telefoon hebt. Omdat de audio van Alexa via de telefoon komt, zijn we niet zeker van de waarde van het feit dat de 522GW een tussenpersoon is tussen jou en Alexa.

In onze tests werkte deze functie ook niet altijd betrouwbaar. Het belangrijkste voordeel zal ontstaan wanneer de aankomende Alexa-vaardigheid van Nextbase wordt geïntroduceerd (dit wordt dit najaar verwacht); Hiermee kunt u basis spraakopdrachten gebruiken om de opname te starten of te stoppen, een video te beveiligen, een foto te maken, enzovoort.

De 522GW kan worden gecombineerd met drie verschillende achternokken, waardoor u nog veelzijdiger bent. Een conventionele achtercamera, verbonden door een kabel en gemonteerd op de achterruit, leverde zeer goede video, met goede kleuren, uitstekend dynamisch bereik en scherpe details, zelfs ’s nachts.

De andere twee zijn plug-in modules, die we beperkt gebruikten. De ene heeft een matige telelens, waardoor je een vergelijkbaar beeld hebt als je achteruitkijkspiegel. Dit werkte goed genoeg, maar in onze VW Jetta sedan testvoertuig, blokkeerden de achterste hoofdsteunen van de auto een groot deel van het zicht, en het was moeilijk om veel detail te zien wanneer een auto dichtbij was.

De tweede module heeft een groothoeklens voor het opnemen van het interieur van een auto. Dit werkte goed als er voldoende omgevingslicht was, maar het registreerde alleen zwartheid als dat niet het geval was. We wilden ook een iets bredere lens om meer van het interieur te bedekken.

De 522GW heeft ook een parkeermodus, die de auto bewaakt terwijl hij geparkeerd staat met de motor uit. Als de G-sensor van de dashboardcamera een schok of andere fysieke beweging detecteert, wordt het apparaat ingeschakeld en wordt het gedurende drie minuten opgenomen.

We hebben deze functie niet getest, maar tenzij het evenement voor de auto is of als je een achteruitrijcamera hebt aangesloten, kan de video van beperkt nut zijn.

Tot slot is het ook vermeldenswaard dat de premium styling van de 522GW – met een hoogwaardige, matzwarte kunststof body en geborsteld aluminium afwerking – goed zou passen in zelfs een luxe auto.

De 522GW kost meer dan de meeste dashcams die we hebben getest, maar als uw budget dit toelaat, krijgt u de beste ervaring van elk model dat we hebben geprobeerd.

De afmetingen van de 522GW (ongeveer 3 inch breed bij 2 inch hoog) bieden de ruimte voor het heldere, 3-inch touchscreen, maar we zouden de eenheid niet ‘stealthy’ noemen. Als u de voorkeur geeft aan een minder opvallende dashcam, zijn de iets kleinere Nextbase 422GW en de kleine Garmin Mini misschien betere keuzes.

We hebben geen warmtegerelateerde problemen gehad met Nextbase-modellen terwijl we ze maanden achtereen in Los Angeles en New York gebruikten – ook tijdens langdurige hittegolven.

Maar de specificaties van het model claimen een bedrijfstemperatuurbereik van -4 tot 113 graden Fahrenheit, wat een lagere maximumtemperatuur is dan die van onze andere picks of veel andere modellen. Als hoge hitte voor u van het grootste belang is, is de Vantrue T2 met condensator wellicht een betere keuze.

Tweede plaats

Save Bookmark Icon Filled

Nextbase 422GW Dash Cam

Een kleinere versie van onze topkeuze

De 422GW is vergelijkbaar met de 522GW in videokwaliteit, maar is iets kleiner en meestal goedkoper. Het komt niet met een polarisatiefilter (maar u kunt er een toevoegen).

Koop opties

De Nextbase 422GW Dash Cam biedt de meeste voordelen van de 522GW, zijn grotere broer, maar in een kleiner, meestal goedkoper pakket. Het geeft u dezelfde superscherpe resolutie van 1440p en een heldere, heldere beeldkwaliteit.

En het heeft dezelfde eenvoudig te gebruiken magnetische houder (kleefstof of zuigkracht), zodat het apparaat eenvoudig op en van de voorruit kan worden geklikt. De 422GW gebruikt ook dezelfde handige smartphone-app en computersoftware als de 522GW.

De enige functie die deze niet deelt met de 522GW is een polarisatiefilter (hoewel u een optionele kunt toevoegen).

De 422GW is iets compacter dan de 522GW, meet ongeveer ½ inch kleiner in breedte en ¼ inch korter in hoogte. Dus je kunt de 422GW gemakkelijk in een zak of tas doen nadat je hem uit de auto hebt verwijderd.

Dit betekent ook dat het een kleiner, 2½-inch touchscreen heeft dat – hoewel het net zo helder en helder is als het scherm van de 522GW – het een beetje moeilijker maakt om details in afbeeldingen te zien.

Voor onze volgende update kijken we naar de nieuwste modellen met een hoge resolutie van verschillende merken. We zullen het groeiende aantal dual-cam-modellen bekijken die het interieur van een voertuig opnemen.

En we zullen enkele extra modellen met condensator testen voor bestuurders die extra verzekering willen bij extreme temperaturen.

De Garmin Dash Cam 56, de opvolger van onze vorige topkeuze, de Garmin 55, presteerde zeer goed in onze tests. De 1440p-video, met een 140 graden FOV, was bijna net zo scherp als die van de Nextbase 522GW en 422GW, en hij had een goede algehele kleuren- en nachtbeelden, hoewel niet zo scherp als die van de Nextbase-modellen.

Hij meet slechts 2¼ bij 1½ inch en is een compacte dashboardcamera, zodat hij geen aandacht op zichzelf vestigt. De bedieningselementen van de 56 zijn niet zo eenvoudig te gebruiken als de touchscreens van de Nextbase, maar spraakbesturing kan helpen met enkele basisfuncties, zoals het handmatig opslaan van een deel van de video.

Net als de Nextbase-modellen, maakt de 56 gebruik van een magnetische houder (met lijm aan de voorruit bevestigd), waardoor deze gemakkelijk aan en uit kan worden geschoven, maar u moet het snoer wel elke keer aansluiten of loskoppelen.

De Garmin Dash Cam 66W is vrijwel identiek aan de Garmin 56, behalve dat hij een superbrede 180 graden FOV heeft. Dit legt meer van het tafereel voor de auto vast, maar het laat dingen verder weg lijken, dus details zijn moeilijker te zien.

We hebben ook gemerkt dat de groothoeklens van de 66W het leek alsof er meer ruimte was tussen onze auto en een voorop. Dus toen een bestuurder op de snelweg voor ons stopte, leek de video niet zo veel op de close call die het eigenlijk was.

Onze vorige topkeuze, de 1440p Garmin Dash Cam 55, en zijn bredere broer of zus, de 1080p Garmin Dash Cam 65W (met een 180 graden FOV), zijn stopgezet, maar ze zijn nog steeds verkrijgbaar bij sommige retailers tegen gereduceerde prijzen. De bedieningselementen, afmetingen en voorruitbevestigingen zijn dezelfde als die op de Garmin 56 en 66W hierboven.

De Nextbase 322GW lijkt erg op de Nextbase 422GW, maar neemt op in 1080p video in plaats van 1440p, en het werkt niet met de Alexa-app van Amazon. De video van de 322GW is erg goed, maar niet zo scherp als die van zijn duurdere broers en zussen.

Maar als u Nextbase-functies en gebruiksgemak voor een lagere prijs wilt, is dit model het overwegen waard. Voor krappe budgetten is de Nextbase 222 een nog goedkopere, barebones-versie van de 322GW, zonder connectiviteitsfuncties.

Met zijn resolutie van 1296p is de beeldkwaliteit van de Papago GoSafe 550, onze vorige budgetkeuze, scherper dan die van veel modellen die we hebben getest. Het heeft een helder, 2,7-inch display en de bedieningselementen zijn redelijk eenvoudig te gebruiken, hoewel de video-vergrendelknop zich in de rechterbovenhoek van het apparaat bevindt, verder van de bestuurder. De 550 is ook vrij eenvoudig, zonder een GPS-ontvanger, Wi-Fi of een compatibele smartphone-app.

De Roav DashCam C1 Pro van Anker is een budgetmodel met een resolutie van 1080p en ingebouwde wifi. Maar hoewel het beeldmateriaal vrij scherp was en een goede kleur had, was er ook veel videoruis. En in opnamen die ’s nachts werden gemaakt, veroorzaakte een hoog contrastniveau verblinding in verlichte gebieden en een gebrek aan detail in donkere gebieden.

De Rexing V1 Gen 3 neemt op met een resolutie van 2160p (4K), maar de 24 frames per seconde is niet zo soepel als de gebruikelijke 30 fps, en de video, met gedempte kleuren en overdadige schittering, was niet zo helder als de Nextbase 522GW’s en 422GW’s. In nachtvideo waren de beelden contrastrijk en korrelig. We vonden het ook moeilijk om de lenspositie aan te passen of de app te verbinden.

De 1440p-video van de Vantrue X3 was niet zo helder als die van de 1440p Nextbase 522GW en 422GW, en de nachtvideo had veel contrast. De knoppen aan de achterkant zijn gemakkelijk toegankelijk, maar de labels zijn moeilijk leesbaar. En hoewel het netsnoer rechtstreeks op de houder wordt aangesloten, schuift de camera niet soepel in en uit de houder. De app is ook eenvoudig en we hadden problemen met het verbinden met de X3.

De GEKO S200 Starlit was niet zo scherp als je zou verwachten, gezien de resolutie van 1296p. Deze compacte unit heeft een goedkoop, plakkerig gevoel, met kleine knoppen die de neiging hebben om te wiebelen wanneer erop wordt gedrukt, en een zwart-op-zwart ontwerp met minimale labels die moeilijk in één oogopslag te lezen zijn. De S200 heeft geen GPS, wifi en een smartphone-app.

De Thinkware X350 is een ouder model met slechtere videokwaliteit dan die van onze keuzes, en de optionele plug-in GPS-ontvanger is minder handig. Het gebruikt een condensator in plaats van een lithium-ionbatterij.

De Rexing V1, een van de minst dure dashcams die we hebben getest, heeft een maximale resolutie van 1080p en een breed gezichtsveld van 170 graden. In onze tests was de video van de V1 niet zo goed als die van onze keuzes, met te veel contrast, vooral ’s nachts.

De goedkope Papago GoSafe 228 had de slechtste beeldkwaliteit van elk model dat we hebben getest en een vrij smalle, 120 graden FOV.

De BlackVue DR900S-2CH heeft een superhoge resolutie van 2160p (4K) die een uitstekende scherpte en een breed dynamisch bereik levert. De camera’s aan de voor- en achterzijde maken beide zeer goede nachtvideo’s, maar we zagen ook meer schittering dan in de video van de Nextbase-modellen. Het apparaat heeft geen display en minimale fysieke bedieningselementen, dus alle instellingen – zelfs camera-uitlijning – vereisen een app, die verbindingsproblemen had in onze tests.

De DR490L-2CH van BlackVue is een van de betere modellen met twee camera’s die we hebben getest en het 3½-inch touchscreen met grote knoppen op het scherm is eenvoudig te bedienen. De dealbreaker: er is geen video-vergrendelknop om beelden handmatig op te slaan. De houder heeft ook geen zijwaartse aanpassing, waardoor uw vermogen om de camera precies te richten waar u maar wilt, wordt beperkt.

Cobra’s DASH2316D kan worden gekoppeld aan Cobra’s iRadar-app om u te waarschuwen voor de locaties van snelheids- en roodlichtcamera’s, evenals live politie-locaties. Maar de 1080p video aan de voorkant ontbrak de scherpte en was te contrastrijk, wat we vonden in teveel nachtelijke schittering en een gebrek aan detail in donkere gebieden resulteerde.

De video van de 720p achteruitrijcamera was slechter. De 2316D werkt op een condensator voor extra verzekering bij extreme temperaturen. Het bevat ook waarschuwingen voor voorwaartse botsingen en rijstroken, maar we vonden ze irritant gevoelig en hebben ze uitgeschakeld.

We vonden de videokwaliteit van de Rexing V1P Gen 3 gemiddeld, met veel contrast en overdadige schittering. De knoppen lichten op wanneer erop wordt gedrukt, maar tenzij je er een aanraakt, zijn ze ’s nachts onzichtbaar. U kunt de lens in elke richting aanpassen door deze fysiek te verplaatsen, maar dit is moeilijk wanneer het apparaat op de voorruit is gemonteerd.

Ontworpen om het interieur van een voertuig op te nemen, mist de Rexing V2 infrarood-LED’s, dus zijn nachtelijke interieurvideo is bijna volledig zwart zonder omgevingslicht. De camera’s draaien ongeveer 180 graden verticaal, maar niet van links naar rechts, dus het is moeilijk om beide correct uitgelijnd te krijgen. De V2 is ongeveer 5 centimeter breed en 3½ centimeter hoog, dus het neemt veel onroerend goed op de voorruit in beslag.

De achteruitrijcamera van de Papago GoSafe S780 wordt gemonteerd op de achterruit (om achter de auto op te nemen) of op de voorruit (om het interieur op te nemen). Maar de achteruitrijcamera is maar zo en als er geen omgevingslicht is, is het interieurbeeld bijna helemaal zwart. We hadden een moeilijke tijd om de plastic borgmoer van de steun vast te draaien zonder dat de nok scheef ging staan.

De Papago GoSafe 760 onderscheidt zich niet van zijn concurrenten, met zwakkere video, vooral ’s nachts, van de 1080p voor- en achtercamera’s. De achteruitrijcamera heeft een smal gezichtsveld van 120 graden en in onze tests ’s nachts ontbrak het aan details in donkere gebieden, met verblinding die nummerplaten moeilijk leesbaar maakte.

De voorste en achterste nokken van de BlackVue DR490-2CH zorgden voor een goed contrast en dynamisch bereik, en de condensatorvoeding zorgt voor betrouwbaarheid bij extreme temperaturen. Maar het ontbreekt aan een display en zonder wifi of een smartphone-app moet je alle beelden op een computer afspelen.

De Transcend DrivePro 520 kan het interieur van een auto opnemen, maar de achteruitrijcamera heeft een zeer smal gezichtsveld van 110 graden en we ontdekten dat het ’s nachts moeilijker was om mensen op de achterbank te zien dan met de Vantrue N2 Pro.

De PureGear PureCam biedt veel van functies, inclusief 24-uurs monitoring, live streaming via een smartphone-app en dubbele camera’s die het vooraanzicht en interieur van een voertuig opnemen. De PureCam biedt ook een hotspot voor het aansluiten van maximaal drie apparaten.

Deze camera maakt verbinding via de OBD-II-poort van een auto voor continu vermogen in parkeermodus en vereist een gegevensplan voor de volledige services. De 1080p voorcamera leverde redelijk scherpe video in onze tests, maar het was erg donker uit de doos en nachtvideo was korrelig.

Het 4-inch display was gemakkelijk te bekijken. Maar de PureCam is een groot apparaat en we hadden moeite om een ​​locatie op de voorruit te vinden waar we beide camera’s goed konden richten zonder dat het apparaat te prominent aanwezig was.

We vonden ook dat de kleine knoppen moeilijk te navigeren waren; ze bevinden zich aan de rechterkant, uit het zicht van de bestuurder en voelen niet voelbaar aan.

De Cobra Road Scout is in feite een radardetector met een geïntegreerde dashboardcamera. Met een resolutie van 1080p en een redelijke FOV van 154 graden legt de Road Scout behoorlijke video vast, hoewel deze niet zo scherp is als die van de 1440p Nextbase- en Garmin-modellen die we hebben getest.

Een sterke magnetische houder maakt het gemakkelijk om de Scout op en voor de voorruit te plaatsen. Maar met ongeveer 4 bij 4 inch is de Road Scout groot volgens dash-cam-normen en het is een van de duurste modellen die we hebben getest. Je kunt ook geen video bekijken op het kleine radar-detectorscherm; je moet de telefoon-app gebruiken.

Toch kan de Road Scout een goede keuze zijn als je de voordelen van een radardetector en een dashboardcamera wilt, maar je geen afzonderlijke apparaten op je dashboard wilt.

De Garmin Speak Plus is een uniek, spraakgestuurd apparaat met een 1080p dashcam, Garmin-navigatie en Amazon’s Alexa-mogelijkheden. Het is effectief voor navigatie, maar als u vooral een dashboardcamera wilt, zijn er betere keuzes. Het heeft een zeer smal gezichtsveld van 82 graden, het compacte display geeft geen dashcam-video weer en het apparaat moet via Bluetooth aan uw telefoon worden gekoppeld om überhaupt te werken.

De Waylens Secure360 bewaakt een geparkeerd voertuig en slaat de LTE-verbinding video van incidenten (of toont live video) op in zijn app (iOS, Android). (De Wi-Fi-versie neemt op op een microSD-kaart.)

De 360-graden lens neemt op voor de auto en in het interieur, maar in onze tests maakte het ultragroothoekbeeld details moeilijk te zien. Het ontbreekt ook aan een weergave en vereist dat u een dataplan koopt.

De duurdere 4K-versie kan worden aangesloten op de OBD-II-poort van een auto voor continu vermogen, maar de standaardversie moet worden aangesloten op de zekeringenkast van de auto.

De Klashwerks Raven combineert een opstelling met twee camera’s met navigatie, beveiliging en voertuigvolgsysteem. Maar het is moeilijk om beide camera’s uitgelijnd te krijgen en het is moeilijk om consistent video op te slaan met behulp van de bedieningselementen van dit model. Bij warm weer had de zelfklevende houder moeite om het grote 7-inch apparaat op onze voorruit te houden.

We hebben een vroege unit getest (in de zomer van 2018) en Klashwerks heeft sinds onze test een aantal updates uitgebracht, dus we kunnen er in de toekomst nog een keer naar kijken.

Om een ​​optimaal zicht op de weg te krijgen, monteert u een dashboardcamera hoog in het midden van de voorruit, nabij de achteruitkijkspiegel.

U wilt het scherm van het apparaat kunnen zien en gemakkelijk de bedieningselementen kunnen bereiken, maar u wilt niet dat een camera uw vooraanzicht blokkeert. Sommige staten hebben voorschriften over wat er op een voorruit kan worden gemonteerd en waar, dus controleer uw lokale wetgeving.

De meeste dashcams hebben een lang snoer dat kan worden aangesloten op de 12 V DC-uitgang van een auto (ook bekend als een sigarettenaansteker). Om het bungelende snoer van de unit uit de weg te ruimen, raden we aan het naar de passagierszijde te brengen en in de lijst tussen de bovenkant van de voorruit en de hemelbekleding van de auto te stoppen.

Van daaruit kunt u het snoer langs de rand van de voorruit en de voorste pijler naar beneden leiden in de opening aan de zijkant van het dashboard en onder het dashboard naar het stopcontact.

Het is niet moeilijk om te doen, maar om het snoer te beveiligen kan geduld nodig zijn. Sommige modellen hebben kleine kabelklemmen die aan het glas kleven en het snoer vasthouden, evenals een klein hulpmiddel om het snoer tussen de sierlijst of sierlijst te plaatsen. Deze video laat goed zien hoe je een nette installatie uitvoert.

Als u de 12 V-verbinding van uw auto niet kunt opgeven om een ​​dashboardcamera te voeden, heeft u een aantal opties. Als het netsnoer wordt losgekoppeld van de adapter, kunt u het aansluiten op een USB-autolader met meerdere poorten, waardoor een poort open blijft voor andere apparaten.

Als dit niet het geval is, kunt u een 12-volt splitter gebruiken; in onze testen hadden we succes met deze drie-outlet splitters. De meeste dashcam-bedrijven verkopen ook kabelsets die rechtstreeks op de zekeringenkast van een voertuig kunnen worden aangesloten.

In feite is dit vaak de beste manier om betrouwbare stroom te krijgen voor het gebruik van de parkeermodus van een model. Als u vertrouwd bent met basisbedrading in de auto-industrie en een circuittester gebruikt, kunt u de nok eenvoudig zelf aansluiten op de zekeringenkast. Maar elke autoradioshop kan dit ook voor u doen.